Värske uuring näitab, et kuumutatavate tubakatoodete turule sisenemine põhjustas Jaapanis sigarettide müügi märkimisväärse vähenemise.

Kanada ja Ameerika teadlased analüüsisid Jaapani sigarettide müügi suundumusi aastatel 2011-2019 ning uurisid, millist mõju avaldas sellele kuumutatud tubakatoodete turule jõudmine 2015. aasta lõpus. Teadlased järeldasid, et 2016. aastast alanud viiekordne sigarettide müügi languse kiirenemine on otseselt seotud kuumutatud tubakatoodete turule jõudmise ja kasutamise kasvuga. Seni oli sigarettide müük Jaapanis vähenenud aeglaselt ja ühtlaselt.

Kuumutatavad tubakatooted on suitsuvabad ehk tubaka põletamise asemel tubakat kuumutatakse. Spetsiaalse seadme abil eraldub tubakast kuumutamise teel nikotiini sisalduv aur. Kuna tubakat ei põletata, siis on kuumutatava tubakatoote aurus kahjulike ühendite tase märkimisväärselt madalam kui sigaretisuitsus.

„Kui rohkem suitsetajaid kasutaks vähem kahjulikke tooteid, siis kiirendaks see taoliste toodete kasutuselevõttu ka teiste suitsetajate seas ning ühtlasi ka üldist suitsetamisest loobumist. Jaapani näide annab meile aimu sellest, kui kiiresti võiks üks riik vähendada suitsetamist, kui seal oleksid kättesaadavad mitmed vähem kahjulikud tooted ning regulatsioonid ja avalikkuse teavitamise kampaaniad toetaksid laialdast suitsetamisest eemaldumist,“ ütles uuringu üks autoritest, Ottawa ülikooli professor David T. Sweanor.

„Jaapanis toimunu on kiireim sigarettide müügi langus, mida eales ühel suurel turul on nähtud. Kolmandik sigaretiturust kadus märkimisväärselt lühikese aja jooksul ja seda ilma sunnimeetmeteta. Suitsetajatele anti lihtsalt elujõuline alternatiiv,“ selgitas professor Sweanor.

Uuring avaldati teadusajakirjas International Journal of Enviromental Research and Public Health
Üles