Ühendkuningriigi avalikkuses on viimastel aastatel arutatud erinevate poliitikameetmete üle, millega soovitakse vähendada e-sigareti kasutamist noorte hulgas. Teadlased uurisid, mida arvavad esitatud ettepanekutest e-sigareti kasutajad.
Kõige enam (80,8%) toetati ettepanekut lõpetada e-sigarettide pakenditel lapselike kujutiste nagu näiteks animatsioonitegelaste kasutamine. Kaupluste e-sigareti müügiväljapanekute reguleerimist toetas 44,2% vastanutest. Maitsete kirjelduste piiramist toetas 41,6% küsitletutest. Ettepanekut lõpetada e-sigareti pakenditel ja seadmetel piltide ja värvide kasutamine ning brändide kujutamine toetas 41,4% vastanutest.

Tänasest on Ühendkuningriigis lõppenud ühekordsete e-sigarettide müük. Müügi lõpetamise poolt oli vaid 19,9% vastanutest. Ettepanekut piirata e-vedelike maitseid nii, et lubatuks jäävad ainult tubaka, mündi ja mentooli maitse, toetas ainult 17% e-sigareti kasutajatest. E-sigareti miinimumhinna kehtestamise ettepanekut toetas 15,7% vastanutest, e-sigareti hinna tõstmist maksude kaudu toetas 10,6% küsitletutest.

Teadlased tõid välja, et kuigi mõned e-sigareti kasutajad arvasid, et teatavad meetmed (nt ühekordsete toodete keelustamine või maitsete piiramine) võivad mingil määral vähendada e-sigarettide atraktiivsust noorte seas, leidsid teised, et need ei mõjuta tõenäoliselt noori ja võivad põhjustada hoopis täiskasvanud e-sigareti kasutajate tagasipöördumist suitsetamise juurde või pöörduma meelepäraste toodete saamiseks salaturu poole.

Uuringu tulemusi kokku võttes leidsid teadlased, et e-sigarettide pakendamist, välimust ja turundamist reguleerivad ettepanekud tunduvad leidvat e-sigareti kasutajate seas suuremat toetust. Vähem toetatakse ettepanekuid, mis on seotud hinna, seadme tüüpide ja e-vedeliku maitsetega. E-sigareti kasutajad rõhutasid vajadust tasakaalustada poliitilisi meetmeid nii, et need muudavad e-sigaretid noorte jaoks vähem atraktiivseks, kuid ei takista nende kasutamist suitsetamisest loobumise vahendina.

Allikas: International Journal of Drug Policy, DOI
Üles